USA resan – Dag 1-4

Så tänkte jag då att jag skulle berätta lite av vad vi gjorde medan vi var i USA då. Detta är dag 1-4

DAG 1 – Torsdag

Som vanligt första dagen så flög vi mest. Vi landade runt fyra tiden, men skulle genom tullen och hämta hyrbilen. Vi hade tur den här gången och var igenom tullen och allt detta på bara en timme. Så när vi hade hämtat bilen så var det bara att bege sig lite söderut till Long Beach där vi skulle sova en natt innan vi skulle bege oss vidare till San Diego.

USA 2016 USA 2016

DAG 2 – Fredag

När vi vaknade upp i Long Beach så passade vi på att äta frukosten på hotellet och efter det styrde vi nosen på bilen mot San Diego. Det tog lite drygt 2 timmar att köra dit. När vi var framme så åkte vi raka vägen till hamnen och gick på USS Midway Museum. Det var otroligt stort och vi gick nog runt i närmare 3 timmar innan vi valde att gå av båten. När vi satte fötterna på land igen så gick vi en liten bit till Seaport Village och kollade i lite affären. Handlade lite grann och sedan kände vi att det var dags att leta upp hotellet som vi hade bokat. När vi kom dit så gick jag in och checkade in oss medan Emelie och Christian kollade på GPS:en om det fanns någon mat att få tag på i närheten. Vi bodde i Chula Vista, strax utanför San Diego. Det slutade med att vi tog någon hamburgare restaurang. Inte en snabbmatskedja.

DAG 3 – Lördag

Denna dagen var sedan länge bestämd att vi skulle gå på San Diego Zoo. Så vi började dagen med att äta frukost på hotellet, den var inte så dålig faktiskt. Så för en gångs skull fick vi ganska bra frukost. För er som varit i USA så vet ni att de flesta hotell har inte frukost, men här fick vi våfflor, yoghurt, bröd och flingor. Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag tog, men känner jag mig själv så blev det nog något av allt. 😆
När vi sedan kom fram till San Diego Zoo så var det världens kö och vi kom på att det var lördag! Jag tyckte att vi kanske skulle ta det på måndag istället, men vi gick fram till någon automat och var inne på ca 5 minuter. Vi gick runt där inne ett bra tag innan vi ansåg oss själv slagna och tyckte det var dags att bege oss mot något att äta och sedan tillbaka till hotellet. Jag kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde efter att vi varit på djurparken, men något gjorde vi säkert för vi var inte tillbaka på hotellet såååå tidigt.

DAG 4 – Söndag

Så var det söndag då och vi hade spenderat två dagar med att vandra runt. Det stoppade oss inte från att vandra en dag till. 😉 Jag och Christian hade tittat på SoCalCarCulture och sett att det var ett swap meet i San Diego den söndagen som vi skulle vara där. Så för att stilla min sambos törst på bilar och bildelar så besökte vi detta. Tro mig när jag säger att det var stort och vi förmodligen bara besökte 1/3 av allt som var. Vi gick runt där i flera timmar innan vi begav oss till Chili’s för mat. När vi kom tillbaka till hotellet så planerade vi lite för de nästa dagarna som skulle vara och bokade ytterligare några nätter på hotell. Sedan passade jag och Emelie på att ta kort ute när det var mörkt.

USA 2016 USA 2016 USA 2016 USA 2016 USA 2016 USA 2016 USA 2016 USA 2016 USA 2016 USA 2016 USA 2016 USA 2016 USA 2016 USA 2016

2016-04-01 13:00 Frida | Kommentarer (7)

7 Kommentarer till “USA resan – Dag 1-4”

Vilma skriver:

Verkar hur kul som helst!

JoJo skriver:

härliga bilder 🙂 jag gillar bilderna på bilarna.

sv; ja det är så kul när det kommer lite annat med posten och inte bara tråkiga räkningar ;P

Tuva skriver:

härliga bilder!! 🙂

ExklusivaMoi skriver:

HAHHAH vilken jäkla stor blandare ^^… typiskt amerikanskt style!! Där Kitschen Aids har fått sin utseende om annat *lol* Dock har jag själv varit bekant med stora blandare faktiskt, större också…
    Förstår att du inte har kunnat å haft tid att skriva nrä du reste, jisses fullt ös ju =)… så som det skall vara!
    TREVLIG HELG på dig tjejen!!

Erika skriver:

Så mycket skoj ni gjort 🙂

bara vara Grand Canyon Grand Canyon1

• Alabama

• Georgia

• London

London London (2) London (3)
  • Dublin

Dublin Dublin (2) Dublin (3)